Let's deal – Kanskje verdt å prøve?

I tidligere innlegg har jeg skrevet litt om veien til oppstart av egen klinikk og hvor viktig det er med en skikkelig proff hjemmeside. Og i dag tenkte jeg å fortelle om mine egne erfaringer i forhold til markedsføring med Let’s deal.

Det er utfordrende å vite hvordan du best kan markedsføre deg.  Det er så mange spørsmål som du kanskje ikke har svaret på i det du setter ut for deg selv første gang. Vil du satse på annonsering i aviser og blader? Bruke nettreklame? Kanskje bestille flygeblad  som kan leveres personlig og legges igjen ulike plasser der folk oppholder seg. Eller kanskje ønsker du å rette fokusen mot bedrifter? Det er mange mulige løsninger og ikke lett å vite hvilken løsning eller kombinasjoner som er rett for deg.

En ikke-strategi for min del…

For å nå ut til folket prøver jeg stadig nye metoder og for litt siden trodde jeg at jeg gjorde en god investering ved å bruke store kostnader på å annonsere i avisen. Jeg hadde trykk hver onsdag, og i tillegg daglig annonsering på nett i 6 måneder. I mitt hode var dette en smart løsning – planen var å nå avisleserne enten de leste nettutgaven eller foretrakk den gode, gamle papirvarianten. Du verden hvor mange kunder jeg skulle nå på denne måten… Jeg har spurt, og jeg har gravd – Ingen av mine kunder har svart at de har kommet til meg på bakgrunn av en annonse de har sett i noen avis. Nett eller papir. Så der fikk jeg den! Min erfaring gjorde at jeg valgte å se i andre rentinger for å nå ut til kunden.

Hva er det som faktisk har fungert?

Jeg har fulle dager nå, så noe har jeg jo gjort riktig…Det som faller meg inn med det samme er avtalen jeg gjorde med Lets deal. Jeg har nådd ut til mange mennesker som normalt sett ikke hadde fått vite hvem jeg er og antakeligvis heller ikke oppsøkt soneterapi sånn ellers. Når de oppsøker Let’s deal er de gjerne ute etter å finne et godt tilbud og eventuelt prøve noe nytt, da prisene er langt fra avskrekkende for folk flest. Å prøve en tjeneste som man ikke kjenner til, og ikke er sikker på virkningen av kan være skummelt for mange. Og i allefall å bruke masse penger på det. Men om det koster det samme som en kinobillet eller 2 kopper kaffi er folk flest villig til å prøve likevel –og i dette tilfellet – soneterapi hos meg.

Det er mye enklere for oss mennesker å prøve nye ting dersom inngangsbilletten ikke er så dyr.

Hvis du da viser ditt gode vesen, gir kunden en god opplevelse og forklarer kunden enkelt og greit hvilke fordeler de kan oppnå ved å repetere behandlingen –  så har du ganske sannsynlig akkurat fått en ny tilbakekommende kunde. Du tjener ikke penger på Let’s deal, men hvis du gjør det riktig med de som er villig til å prøve deg, så er gevinsten ganske høy.

Jeg har behandlet mange på benken hos meg som har kjøpt en deal.  Det som er verdt å merke seg her er at veldig mange kommer tilbake, i min erfaring. Dessuten har de fortalt om sine positive opplevelser til andre, og da begynner snøballen å rulle…

Jungeltelegrafen er den beste reklame så lenge den er positiv- vel og merke.. 😉

Men jeg vil jo ikke virke useriøs…

Noen er redd for å bli oppfattet som useriøs eller mindre vellykket hvis de selger tjenestene sine billig… Forståelig nok.  Jeg hadde en klient som sa akkurat det til meg. Når hun så hvor billig jeg solgte en behandling på Lets deal, så ble hun i første øyeblikk litt skeptisk….Helt til hun kikket på hjemmesiden.

Og det er mitt neste poeng: Da jeg har en skikkelig profesjonell hjemmeside valgte hun å komme likevel. En profesjonell hjemmeside er utrolig viktig for å trekke kunder til din praksis. Likeså og tørre å vise deg frem – bruk noen kroner på å få visittkort som skiller seg ut fra mengden og viser et varmt og imøtekommende smil på ene siden av kortet – MINST!

Er det nå jeg også sier ikke vær redd for å trø utenfor komfortsonen din? For det er nemlig der “the magic happens”!

Synnøve

Lykke til med din markesføring. 🙂

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *