Blogging virker. Ingen tvil

Har du startet din egen praksis enda? Da er jeg sikker på at det renner inn dørene hos deg, nesten av seg selv… hvis ikke kan det jo være at du allerede har vurdert å trø til på nye måter for å bygge klientbasen.

Av alle mulige markedsføringsstrategier, er det få som er så jordnære, billige og EFFEKTIVE som det blogging kan være. Jeg sier ikke at det ikke koster noe. Det koster sin pris i tid, kreativitet, komfortsonestrekking og tålmodighet. Bortsett fra det er det egentlig ganske enkelt! 😉

Jeg vet. Oppgaven virker stor – du vet ikke hvor du skal begynne. Ikke nok med det, men hva skal du skrive, hvem vil lese, hva om det ikke er godt nok??

Traff jeg noe sted nå?

Det kan føles som en tungvindt og vanskelig prosess det å sette opp en blogg eller hjemmeside, for så og skulle fylle den med noe. Vi er lært opp til å søke umiddelbare resultater og tilfredstillelse. Og å blogge vil ikke gi deg nye kunder over natten, slik som groupon eller let’s deal. Men her er grunnen til hvorfor du med fordel kan gjøre det selv om.

Hvis du IKKE blogger for å bygge opp din kundekrets og  omdømme så går du glipp av en fantastisk mulighet til å skille deg selv ut i konkurransen. Og det er ikke sikkert at du liker å se det slik. Men la meg spørre deg en ting, vil det være mer greit hvis du tenker at det er en konkurranse, ikke for å få flest kunder – men å nå frem til og hjelpe flest mennesker?

Oppgaven ER stor, og belønningen deretter; kanskje et menneske blir beveget av dine innlegg, kjenner seg igjen, blir underholdt, lærer noe. Får din tillit.

Når Herr Benjaminsen søker på ord relatert til sitt problem vil den behandleren med mest relevant informasjon være mest synlig i søketreff. Men det er ikke sikkert Herr Benjaminsen er klar til å gjøre noe med sin situasjon, men han velger å lese en bloggartikkel som kom opp i søket. Benjaminsen syns det var informativt og i tillegg finner han andre artikler som hjelper ham å tenke litt anderledes angående seg selv eller problemet han opplever. Når Benjaminsen en dag er klar for å takle situasjonen, tror du han da finner frem gule sider og ringer en tilfeldig behandler, eller kontakter han det mennesket han føler han alt kjenner til en grad og som har tydelig kunnskap i feltet?

Tenk på dette: Mange terapeuter og behandlere har enorme hjerter, og vil så gjerne hjelpe. Samtidig har de ofte litt hardere for å gi seg selv den samme tålmodigheten, støtten og plassen som de gir andre til å boltre seg i prosessen. Dette er selvsagt ikke deg…

Men hvorfor er blogging så positivt?

Først og fremst, vi det bringe deg kraftig opp og frem i søkemotorene. Siden det er så få behandlere i ditt område som har trådt ut av den komfortsonen, er det rett frem enkelt å finne frem til toppen ved å skrive gode relevante artikler med ord som dine potensielle kunder kan bruke i søk etter dine type tjenester.

Det blir mye lettere for deg å spre verdifull informasjon som gir alle medlemmene i vårt samfunn et bredere forståelse for de alternativene til bedring som er tilgjengelig. Å blogge er en utmerket måte å berike internettbrukere med en kilde til innsikt og tankevekkere. Du vil også bygge ditt omdømme og kunne vise deg som en person med verdifull erfaring og ekspertise i ditt felt. Ved å dele generøst av din kunnskap, utfordre, bevege og underholde besøkende vil du bygge opp og beholde en plass i forsetet av bevisstheten til dine besøkere. Dette er helt essensielt om du tenker på å gjøre praksisen din evedyktig og sikre langsiktig suksess. Mange som starter ut med et ønske om å gjøre verden til et bedre sted, kunde for kunde, feiler. Hvorfor?  For de har ikke bygget seg en portal hvor de jevnlig og effektivt kan være i kontakt med enkeltpersoner.  Ergo – folk kjenner ikke til dem, eller de blir glemt.

Mange spør meg også om de kan bruke Facebook. KLART du kan. i TILLEGG til en blogg/hjemmeside. Sammenlagt er de som krutt og flamme. En god hjemmeside eller bloggløsning vil la deg dele alle dine artikler, samtaler og innfall på alle sosiale treffpunkt som Facebook, Twitter og o Youtube. Bruker du BARE en facebookside, vil du gå glipp av verdien i å bygge din egen identitet og tilstedeværelse på nett. Du vil berike facebook mer enn deg selv og til syvende og sist være begrenset av hvordan facebook lar deg bruke sine tjenester. Du vil heller ikke skille deg ut, og helt erlig – ikke virke som du tar deg selv eller praksisen din helt seriøst enda.

Så hvorfor skal noen andre?

Det var litt harde ord – jeg vet. Men det jeg prøver å si er at hvis du ikke vil satse med begge bena, ikke vil skille deg ut så gjør du det samme som så mange har gjort før deg og IKKE lykkes.

Det er ikke deg – Du vil jo at dette skal bli en spennende og berikende opplevelse, hvor du virkelig får tatt i bruk all den kunnskapen, hjertevarmen og ferdigheten på mennesker som trenger det – som trenger deg. Det vil du få muligheten til – i plentitall. Når folk begynner å se navnet ditt overalt, ser din flotte og proffe nettside, får kontakt med deg på sosiale platformer – noe som kan tyde å at du faktisk er et menneske som dem – Så vil de også stole på deg, og se på deg som “han eller hun å kontakte” med sine behov.

 

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *