Viktig med egen hjemmeside

 

Gjør kontaktinformasjonen lett tilgjengelig på din hjemmeside

Hvis jeg hadde fått en krone for hver hjemmeside jeg har besøkt som ikke gjør kontaktinformasjonen synlig kunne jeg fylt et badebasseng av kronestykker.

Har du vært borti det samme? Hva gjorde du da? Jeg gir oftest opp og ser meg rundt etter noen som gjør det mulig å booke en time.

Å legge til kontaktinformasjon på hver side av nettstedet ditt er lett og skulle vært et påbud. Hvis du bruker WordPress som ryggraden til innholdet ditt, er alt du trenger å gjøre å legge det i en header, en gjennomgående sidebar eller i foten av hjemmesiden. 

Oppsummert: Gjør det lett for folk å kontakte deg og å bestille en time.

Beskriv fordelene som oppnås med enkle uttrykk

Det er virkelig en klisjé på mange terapeuters hjemmesider…  Før du skryter høyt og bredt med lange lister av teknikker og faguttrykk, vurder heller å fortelle hva de vil oppnå med terapien eller behandlingen og bruk ord som de selv bruker og forstår. Som coach og hypnoterapeut er jeg heldig å vite så mye om hvordan en sammensetning av ord kan fremkalle ulike følelser. Den følelsen av å ikke forstå det vi leser skaper ikke et ønske om å lese eller lære mer…

Noe å tenke på: Bruk ord og uttrykk som mannen i gata forstår. Slik kan du engasjere besøkere til å bli nye kunder. Tross-alt er det mannen eller dama i gata som er din største kundegruppe. Ikke andre terapeuter av ulikt slag. De vil jo bare bytte tjenester, og tjenestebytte setter ikke mat på bordet.

Begynn med å introdusere deg selv på en skikkelig måte

Legg ut et stort bilde! Når noen ser på hjemmesiden din og vurderer tjenestene dine, er det ingen som bryr seg om du har lagt på deg noen kilo, mistet håret eller har stor nese. De vil bare se et klart og vennlig bilde av deg. De vil få et inntrykk av hvem du er og vite hvilket ansikt de møter.

Og hva kan du skrive? En som aldri har møtt deg før og vurderer å bestille en time vil selvsagt vite mer om DEG. Litt detaljer…hvorfor du driver med det du gjør og hvor lenge du har holdt på. Det skader heller ikke å ha med noen “fun facts” som gjør din side om deg personlig og unik.

Såh…Det handler om å bygge tillit. Gi besøkeren mulighet til å få tillit til deg fra første øyeblikk. Der har du en kraftig strategi!

Hjelp kunden å avgjøre at du er det beste valget

Terapi er ikke billig. Det koster penger og det tar tid. Det er altså betydelige kostnader vi snakker om for klientene dine når de kommer til deg. Derfor trenger du å overbevise kunden at de virkelig kan få utbytte av behandlingen din og at du og det du har å by på er den beste løsningen for dem.  Dette er en prosess, og trenger sannsynligvis mer enn en enkel side på hjemmesiden for å oppnå. 

Hvis du i tillegg har mulighet til å holde en blogg på hjemmesiden, vil det gi deg mange muligheter til å løse opp eventuelle motforestillinger og gjøre de besøkende klar for å bestille en time. 

Nesten sist, og absolutt ikke minst: Vær synlig på nett!

Hvis kunden ikke finner deg, hvordan kan du vel da hjelpe han eller henne?

Ikke for å sparke deg når du allerede ligger nede, men den gratistjenesten du bruker for hjemmesiden din, hjelper deg ikke å bli funnet på internett. Du vil også ha behov for å bruke sosiale medier mer. ( blogging, Facebook og twitter) Bare ved å sette deg selv i søkelyset for potensielle kunder vil du gjøre deg selv en stor tjeneste.

Du har en fantastisk egenskap, som virkelig hjelper mennesker. Du må få budskapet ut sånn at folk faktisk finner deg, og kan få den hjelpen som de så sårt trenger.

Jasså, så du har hørt om SEO …. den biten tror jeg vi tar oss av.

Selvsagt vil du KLARE det selv. Spørsmålet er om du har utdannet deg som terapeut fordi du vil bruke dagene ( og da mener jeg dagene) dine på søkemotoroptimalisering…

Ikke?

 

sikker?

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *